התחברות  \/ 
הרשמה  \/ 

banner3

נושאים עיקריים שיידונו במדור CRM חברתי - הקדמת מערכת האתר   

הכותר ההולם  לתכנים שאנו מבקשים שהמדור יעסוק בהם הוא ארוך יותר:CRM חברתי ושיוווק באמצעות מדיה חברתית/שיווק חברתי

(Social CRM and Social media marketing/Social marketing)

SOCIAL_CRM.jpgברמת הכותרים הביטויים CRM חברתי ושיוווק באמצעות מדיה חברתית מתייחסים לשתי דיסציפלינות ששמתמקדות בניצול עסקי של רשתות חברתיות. מערכות שמקורן בשיווק חברתי מאמצות בהדרגה פונקציות שמקורן ב CRM הקלאסי ואלו ה CRM הקלאסי שילב לתוכו כלים ששמשו ומשמשים את ושיוווק באמצעות מדיה חברתית. האיור ממחיש את את העירוב והאיחוד שבין התפיסות, המתודולוגיות והטכנולוגיות  של דיסציפלינות אלה  (מקור האיור  www.business2community.com )

אמנם בלי כותרים אי אפשר (אפילו כדי לחפש בגוגל/ יאהו...) אך אנו מעוניינים בתכנים, תכונות ובפונקציות של המערכות – אל תסתכל בקנקן אלא במה שיש בו. במדור זה נציג ונשווה מערכות משתי הדיסציפלינות.                                                       

מעבר לכותרים מוקדש מדור זה למכלול הנושאים, הטכנולוגיות והשיטות העוסקות בגיבוש אסטרטגיה עסקית-חברתית, תכנון, יישום, ניטור ובקרה של הכרוך בניצול עסקי של המדיה החברתית.

ברמת הפרט, בחיי היום יום, אנו עושים שימוש "אינטואיטיבי"  ברשתות החברתיות. אולם מה שעובד ברמת הפרט ספק רב אם יביא תועלת ברמת הארגון- סביר יותר שבמקרה הטוב לא ישנה דבר.

ארגונים הרוצים/החייבים לנצל עסקית את המדיה החברתית צריכים להתאים עצמם ולהיערך ספציפית לשם השגת כל אחת ממטרותיהם.

להלן רשימה חלקית ביותר של נושאים שנשאף ללבן (מהיבטים שונים) במדור:

v    הגדרה ברורה של המטרות (מטרות שכיחות,  אך לא כולן, - ו/או: לעלות את המוניטין, להגדיל את המכירות, לבסס נאמנות לקוחות, לספק תמיכה, הדרכה ושירות)

v    הכשרת כל העוסקים בהשגת המטרות ומתן כלים לשיתוף ביניהם. דורש השקעת משאבים, זמן מנהלים וזמן העסקים (אני עסוק/ה מדי-לא תופס. חשוב להדגיש את הכשרת המנהלים אף אם לא עוסקים ישירות בכך.

v    אופן היישום של אסטרטגיה CRM חברתי Implementation of social CRM strategy

v    במקרה שלארגון יש מערכת  CRM הקלאסי האם וכיצד ניתן להקנות לה פונקציונליות שתאפשר ניצול המדיה החברתית.

v    שילוב/איחוד בין מאגרים המכילים נתונים "קלאסיים"  לנתונים "רכים" מרשתות החברתיות – איחסון הנתונים, עדכונם, שליפתם ואיחזורם.

v    אינטגרציה עם המערכות התפעוליות והפיננסיות של הארגום

v    היבטים משפטיים של פעילות במדיה חברתית (נא ראה גם מדור סוגיות משפטיות)

v    השונות בין הנדרש בארגונים מטיפוס B2B  לאלה של C2B

v    באיזה רשתות חברתיות לפעול - פייסבוק (Facebook), לינקדין (Linkedin), טוויטר ((Twitter הן הרשתות המפורסמות אך יתכן שרשתות פחות מפורסמות (רבות מאד) הן החשובות במיוחד לקהלי יעד ספציפיים.ובאופן כללי יותר- מהן אמות המידה ומה אופי הפעילות/הנוכחות ברשתות השונות – יתרונות וחסרונות

אנא אל תססו להעלות נושאים נוספים

בניית אתרים בג'ומלה